Кожен бізнесмен рано чи пізно зустрічається з контролюючими органами, зокрема з податковою службою. Однак, не завжди співпраця з фіскальними органами відбувається у дружньому ключі. Виникають суперечки, що закінчуються отриманням податкового повідомлення-рішення (ППР) та, в результаті, судовими розглядами. Деякі з цих рішень не завжди є законними, і багато підприємців вимушені подавати Оскарження податкової перевірки. Проте судова система не завжди надає рівні можливості всім учасникам процесу. Часто аргументи, викладені представниками податкової служби, сприймаються судом як більш переконливі. В результаті, бізнесмен вимушений доводити, що податкова не має рації, а це є нелегким завданням. Протилежна сторона часто представляється професійними юристами, що робить суперечку з податковою службою ще складнішою. Оскарження акта податкової перевірки може зайняти багато часу і сил, саме тому в таких випадках досвідчений податковий адвокат може виявитися незамінним.

Види податкових перевірок

В Україні існує три види податкових перевірок: камеральні, документальні та фактичні. Кожен вид перевірки має свої особливості та мету проведення. Крім цього, перевірки можуть бути плановими чи позаплановими, виїзними чи невиїзними.

  • Камеральні податкові перевірки

Проводяться на підставі раніше наданих декларацій та звітів платників податків. Метою таких перевірок є виявлення помилок та пропусків у поданій звітності. Зазвичай камеральні перевірки проводяться планово, проте можуть бути позаплановими. Під час камеральної перевірки інспектор податкової служби перевіряє правильність розрахунку податків, коректність заповнення документів та наявність необхідних документів.

  • Документальні податкові перевірки

Проводяться з метою перевірки справжності та достовірності документів, поданих платником податків. Часто такі перевірки проводяться за результатами камеральних перевірок, якщо під час останніх було виявлено якісь помилки чи пропуски. Зазвичай документальні перевірки проводяться на місці перебування платника податків, однак у деяких випадках можуть бути виїзними.

  • Фактичні податкові перевірки

Ці перевірки є найскладнішими та трудомісткими. Вони проводяться з метою перевірки реальних операцій, які здійснюють платники податків. У ході фактичних перевірок інспектори податкової служби перевіряють наявність та справжність первинних документів, пов’язаних з операціями, а також проводять аналіз касових операцій, складських залишків та інших операцій.

Крім того, перевірки можуть бути плановими або позаплановими:

  • Планові перевірки проводяться відповідно до плану роботи податкових органів, а позапланові – за заявою платника податків або у разі наявності підозр про вчинення порушень у діяльності платника податків.
  • Позапланові перевірки можуть проводитись протягом усього податкового періоду, а планові перевірки зазвичай проводять у певні терміни.

Виїзні та невиїзні перевірки – це ще один вид класифікації податкових перевірок:

  • Виїзні перевірки проводяться на місці діяльності платника податків, у його офісі чи виробничому приміщенні. У цьому випадку податкові інспектори мають право перевіряти наявність необхідної документації, робити їх копії, вимагати інформацію у контрагентів платника податків, а також перевіряти наявність та стан обладнання. При цьому виїзна перевірка може зайняти тривалий час та супроводжуватись значними фінансовими витратами для платника податків.
  • Невиїзні перевірки, у свою чергу, проводяться в офісах податкових органів і є більш лояльними, ніж виїзні. В рамках невиїзної перевірки податкові інспектори перевіряють наявність та правильність оформлення документів, а також стан бухгалтерської звітності. Однак, якщо під час перевірки будуть виявлені порушення, податковий орган може перейти до більш жорстких заходів.

Податкові перевірки є невід’ємною частиною податкової системи та можуть бути проведені у будь-який час. Це дозволяє державі контролювати виконання податкових зобов’язань платників податків та запобігати порушенням закону. У той же час, для бізнесу податкові перевірки можуть стати навантаженням та призвести до додаткових витрат на юридичні послуги та підготовку документів.

Важливо відзначити, що при проведенні перевірок податкові інспектори повинні дотримуватись певних правил і процедур. Наприклад, вони повинні повідомити платника податків про початок перевірки, надати повну інформацію про права та обов’язки сторін, а також ознайомитися з документацією та обладнанням платника податків лише у присутності його представника. У разі виявлення порушень податкові інспектори мають скласти протокол про порушення, у якому зазначаються факти порушення закону та вимоги до усунення цих порушень.

Підстави для проведення податкових перевірок

Підстави для проведення податкових перевірок можуть бути різними, але здебільшого вони пов’язані з підозрою приховування доходів чи порушення податкового законодавства. Розглянемо докладніше такі підстави.

Однією з підстав щодо проведення податкових перевірок є перевірка декларацій з податку на доходи фізичних осіб. Така перевірка проводиться у разі підозри на приховування доходів чи неправильне заповнення декларації. У рамках такої перевірки податкові органи можуть вимагати додаткові документи та інформацію, а також провести виїзну перевірку.

Ще однією підставою є перевірка декларацій з податку на прибуток організацій. У межах такої перевірки податкові органи перевіряють правильність заповнення декларації та правильність розрахунку податкової бази. Якщо в результаті перевірки буде виявлено порушення, то платник податків матиме сплатити необхідні податки, а також, можливо, отримає штраф.

Також підставою для перевірки є подання податкової декларації з помилками або затримка з її поданням. І тут податкові органи проводять перевірку на правильність розрахунку податків і зборів.

Крім цього, податкові органи можуть проводити перевірки на підставі інформації, одержаної з відкритих джерел, а також у результаті співпраці з іншими податковими та правоохоронними органами. У разі виявлення порушень податкового законодавства, платник податків буде зобов’язаний сплатити податки та, можливо, отримає штраф.

Також варто зазначити, що податкові перевірки можуть проводитись з ініціативи платника податків. У цьому випадку платник податків може запитати проведення податкової перевірки для підтвердження правильності своїх декларацій та розрахунків податків.

Ще одна підстава для проведення перевірок – ризиковий аналіз. Податкові органи можуть проводити аналіз діяльності організації чи фізичної особи щодо ризиків порушень податкового законодавства. У разі виявлення ризиків порушень, податкові органи можуть провести перевірку, щоб переконатися у правильності розрахунків податків та зборів.

Податкові перевірки можуть бути проведені згідно зі зверненням податкових органів до платника податків із проханням надати додаткові документи та інформацію про свою діяльність. Таке звернення може бути пов’язане, наприклад, із необхідністю перевірки правильності нарахування ПДВ чи податку на майно.

Проведення спеціальних операцій по боротьбі з порушеннями податкового законодавства теж є причиною перевірки. Такі операції проводяться в рамках співробітництва податкових органів із правоохоронними органами та можуть бути спрямовані на виявлення організацій та фізичних осіб, які приховують доходи та не сплачують податки.

Зрештою, податкові перевірки можуть бути проведені у разі зміни законодавства, що може вплинути на діяльність організацій та фізичних осіб. У такому разі податкові органи можуть провести перевірку, щоб переконатися, що бізнесмени правильно застосовують нові правила і не порушують податкове законодавство.

Рішення податкової, які можуть бути оскаржені

В Україні податкові органи мають право приймати рішення щодо питань, які можуть бути оскаржені платниками податків у відповідних органах. Рішення податкової можуть стосуватися як нарахування податків та зборів, так і податкових пільг, санкцій та штрафів. Приклади рішень податкової, які можна оскаржувати:

  • Рішення про нарахування податків та зборів;
  • Рішення щодо податкових пільг;
  • Рішення про накладення податкових санкцій та штрафів.

Важливо відзначити, що для оскарження рішень податкової необхідно мати докази своєї позиції. Наприклад, документи, показання свідків, експертні висновки і т.д. Без доказів платник податків не зможе змінити рішення податкової.

Також варто зазначити, що оскарження рішень податкової може бути пов’язане з певними ризиками та витратами:

  • По-перше, платник податків може зіткнутися із тривалим процесом розгляду скарги на рішення податкової, що іноді затягується на кілька років.
  • По-друге, судові витрати можуть бути значними та такими, що включають оплату послуг юристів і експертів, а також державні мита.

Однак, незважаючи на ризики та витрати, оскарження рішень податкової може бути виправданим, якщо підприємець упевнений у правильності своєї позиції та має відповідні докази. Не забувайте, що оскарження рішень податкової є законним та досить поширеним в Україні. Підприємці мають право оскаржити рішення податкової в судових органах та захищати свої права та інтереси. При цьому також важливо звернутися за допомогою до кваліфікованих юристів, які спеціалізуються на податковому праві, щоб максимально захистити свої інтереси.

Порядок оскарження результатів податкової перевірки

Розглянемо докладніше, як відбувається оскарження результатів податкової перевірки та які існують способи оскарження.

Першим кроком при оскарженні акта податкової перевірки є одержання копії рішення податкової. Це необхідно для того, щоб розуміти, які саме порушення виявлено в результаті перевірки і які санкції були накладені. Отримати копію рішення податкової можна протягом 10 днів із дня його прийняття.

Після отримання копії рішення податкової, підприємець має право оскаржити його у відповідних органах. Оскарження результатів податкової перевірки може бути здійснено кількома способами: адміністративним, судовим або міжвідомчою скаргою.

Адміністративний порядок оскарження результатів податкової перевірки передбачає подання скарги на рішення податкової до податкової інспекції, яка проводила перевірку. Податкова інспекція протягом 30 днів має розглянути скаргу та ухвалити рішення про її задоволення чи відхилення.

Судовий порядок оскарження результатів податкової перевірки передбачає подання позову до адміністративного суду. Суд повинен розглянути справу та ухвалити рішення про її задоволення чи відхилення.

Третій спосіб – через міжвідомчу скаргу. У цьому випадку платник податків може звернутися до вищого податкового органу або іншого органу державної влади зі скаргою на дії або бездіяльність податкового органу, який проводив перевірку.

Варто враховувати, що оскарження рішення податкової перевірки може зайняти досить тривалий час та вимагати значних витрат на адвокатські послуги та дослідження документів. Тому перед оскарженням результатів податкової перевірки необхідно зважити всі можливі ризики та оцінити перспективи вирішення цього питання.

Порядок оскарження результатів податкової перевірки є важливим механізмом захисту прав та інтересів підприємця. Звернення до суду або вищого податкового органу може допомогти досягти зміни результату перевірки та уникнути неправомірних дій податкового органу. Однак для успішного оскарження результатів податкової перевірки необхідно мати кваліфікованих юристів та експертів, здатних надати докази своєї позиції та захистити інтереси платника податків.

Перелік необхідних документів для оскарження акта перевірки податкової

Оскарження податкових перевірок є одним із засобів захисту прав платників податків в Україні. При цьому важливо знати, які документи необхідно надати для оскарження результатів перевірки.

  • Акт перевірки. Цей документ є основою для оскарження, оскільки містить інформацію про порушення, які були виявлені податковими органами. Акт має бути представлений у повному обсязі, з усіма додатками та додатковими матеріалами.
  • Податкова декларація. Цей документ містить інформацію про доходи та витрати платника податків, а також про суму сплачених податків та зборів. При оскарженні акта податкової перевірки платник податків має надати податкову декларацію за період, який було перевірено податковою.
  • Статут підприємства. У цьому документі міститься інформація про правовий статус платника податків, а також про його цілі та завдання.
  • Бухгалтерські документи. Зокрема це можуть бути касові ордери, рахунки-фактури, накладні і т.д. Ці документи містять інформацію про фінансові операції платника податків, які можуть бути використані для спростування висунутих податковим органом звинувачень.
  • Документи, що підтверджують діяльність платника податків. Це можуть бути договори з контрагентами, акти виконаних робіт чи наданих послуг, ліцензії тощо. Ці документи можуть підтвердити легітимність діяльності платника податків та спростувати можливі звинувачення податкових органів.
  • При оскарженні акта податкової перевірки в суді, платник податків має подати заяву та додати до неї всі необхідні документи, які можуть підтвердити його позицію.

Загалом перелік необхідних документів для оскарження акта податкової перевірки може змінюватись в залежності від конкретної ситуації. Але у будь-якому разі платник податків має надати докази своєї позиції та спростувати обґрунтування податкової інспекції. Чим більш переконливими будуть надані документи, тим вища ймовірність успішного оскарження акта податкової перевірки.

Важливо, що при оскарженні акта податкової перевірки необхідно дотримуватись строків. В Україні термін для подання скарги на акт податкової перевірки – 10 днів з дня отримання акта, а для звернення до суду – 2 місяці з дня отримання платником податків рішення податкової інспекції щодо скарги на акт податкової перевірки.

Професійна юридична допомога від FORTEZO LAW GROUP

Професійна юридична допомога – це невід’ємний аспект успішного вирішення будь-якого юридичного спору. В Україні юридичні послуги надає безліч компаній, але не всі можуть гарантувати високий рівень кваліфікації та ефективність роботи. Однією з провідних компаній на ринку юридичних послуг України є FORTEZO LAW GROUP.

FORTEZO LAW GROUP – це команда висококваліфікованих юристів, які надають якісні юридичні послуги у всіх сферах права, включаючи податкове право, трудове право, корпоративне право та багато іншого. Компанія має багатий досвід роботи з різними клієнтами, включаючи юридичних та фізичних осіб.

Однією із основних сфер діяльності FORTEZO LAW GROUP є податкове право. Компанія надає широкий спектр юридичних послуг, пов’язаних із оподаткуванням, у тому числі консультації з податкового права, надання допомоги у процедурі податкової перевірки та оскарження результатів податкових перевірок у судових інстанціях. Юристи компанії мають великий досвід роботи в галузі оподаткування та завжди готові надати допомогу у вирішенні будь-яких податкових питань.

Компанія гарантує якісне та ефективне представлення інтересів клієнтів у суді, забезпечуючи високий рівень юридичної допомоги. FORTEZO LAW GROUP працює на результат і прикладає максимум зусиль для досягнення найкращого результату у будь-якій справі. Завдяки професійному підходу, багаторічному досвіду та компетенції у юридичних питаннях, компанія гарантує максимальне задоволення потреб своїх клієнтів.

Однією з переваг роботи з FORTEZO LAW GROUP є індивідуальний підхід до кожного клієнта. Компанія приділяє увагу окремому випадку і створює індивідуальну стратегію на вирішення кожної конкретної справи. Це дозволяє досягти найкращих результатів та ефективно захищати інтереси клієнта.

Компанія також надає консультації з питань юридичного захисту та вирішення спорів. Юристи компанії допомагають клієнтам оцінити ризики, пов’язані з конкретним випадком, надають рекомендації щодо оптимальних способів вирішення спорів та допомагають клієнтам розробити стратегію юридичного захисту.

Ще одна перевага – це використання сучасних технологій у роботі. Компанія активно впроваджує нові інструменти, які дозволяють працювати більш ефективно та якісно.

FORTEZO LAW GROUP гарантує своїм клієнтам повну конфіденційність та захист їхніх інтересів. Компанія суворо дотримується правил конфіденційності та не розголошує інформацію про клієнтів без їхньої згоди.

Загалом, робота з FORTEZO LAW GROUP дозволяє клієнтам отримати якісну та професійну юридичну допомогу у вирішенні спорів та захисті своїх інтересів. Індивідуальний підхід, широкий спектр послуг, використання сучасних технологій та гарантія конфіденційності – все це робить компанію надійним та професійним партнером у юридичних питаннях.

Підсумуємо

Оскарження податкової перевірки є важливим інструментом захисту прав платників податків. Для того, щоб ефективно оскаржити результати податкової перевірки, необхідно бути добре обізнаним з правовими нормами та процедурами.

У процесі оскарження необхідно враховувати безліч факторів, включаючи правильну підготовку документів, ознайомлення із законодавством, співпрацю з кваліфікованими юристами та належне оформлення скарги.

В Україні існують кілька способів оскарження результатів податкової перевірки, включаючи подання скарги на керівника податкової інспекції, подання скарги до вищої податкової інстанції, звернення до адміністративного суду тощо.

Для успішного оскарження необхідно мати належну юридичну підтримку. Компанія FORTEZO LAW GROUP може стати хорошим вибором для тих, хто потребує професійної допомоги. Адвокати компанії мають великий досвід роботи з різними податковими питаннями та готові надати індивідуальну допомогу кожному клієнту.

Загальна рекомендація при оскарженні результатів податкової перевірки – своєчасність та професіоналізм. Від цього залежить не лише успішність оскарження, а й збереження бізнесу та мінімізація ризиків.

Чим загрожує податкова перевірка?

Податкова перевірка може загрожувати штрафами, додатковими податковими платежами, а також анулюванням податкових відрахувань та зниженням доходів компанії. У разі виявлення податкових порушень, орган, що перевіряє, може ініціювати притягнення керівництва компанії до кримінальної відповідальності. Тому важливо не ігнорувати податкову перевірку та бути готовими до її проведення, а також мати компетентних адвокатів на своїй стороні під час її оскарження.

Чи можна скасувати акт податкової перевірки?

Так, можливе оскарження акта перевірки податкової та його скасування, у разі виявлення порушень правил проведення перевірки чи помилок у підрахунках податкових зобов’язань. Однак, для цього необхідно дотримуватися певної процедури та мати достатню кількість доказів. Важливо звернутися за допомогою до кваліфікованих юристів, які можуть надати правову підтримку та захистити інтереси платника податків у цьому випадку. У процесі оскарження необхідно враховувати всі нюанси та вимоги законодавства, щоб забезпечити успішний та законний результат справи.

Чи можна не відповідати на запитання податкової під час перевірки?

Під час проведення податкової перевірки податковий інспектор має право ставити запитання представникам організації та вимагати надання необхідних документів та інформації. Проте, представник організації вправі відмовитися від відповіді на питання, якщо такі питання суперечать законодавству чи можуть призвести до розкриття комерційної таємниці.

У випадку, якщо податковий інспектор наполягає на отриманні відповіді на питання, яке може розкрити комерційну таємницю, представник організації може направити письмовий запит із проханням надати гарантію збереження конфіденційності інформації.

Зв'яжіться з нами

Отримайте консультацію та підтримку
Оберіть тип зв’язку *
Maximum file size: 10 МБ

Консультація

Оберіть тип зв’язку *
Максимальний розмір файлу: 10 МБ
Прокрутити вгору